سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا سخن که از حمله کارگرتر بود . [نهج البلاغه]
یکشنبه 103 اردیبهشت 16 ساعت 8:11 عصر

  بصورت خودکار از پارسیک ارائه می شوند/آخرین اخبار ایران و جهان

سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی گرامی باد

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

خوزستان یکی از دروازه های ورود تشیع به ایران بوده است، سابقه عشایر عرب خوزستان به قبل از اسلام بر می گردد، در جهاد علیه انگلیسی ها عشایر عرب این منطقه نقش برجسته ای داشته اند، وقتی خوزستان پاره تن ایران مورد تجاوز بعثی ها قرار گرفت همه مردم از اقصی نقاط ایران برای دفاع از این منطقه میهن اسلامی به سوی خوزستان شتافتند و ده هزار شهید تقدیم نمودند و خوزستان خود بیش از 23000 از عزیزانش را برای دفاع از انقلاب و اسلام فدا نمود.

بسیاری از شهرهای استان خوزستان نظیر خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، بستان و بخشها و روستاهای این منطقه تقریبا با خاک یکسان گردیدند، بسیاری از کارخانجات و تأسیسات عمومی سایر شهرهای استان نیز مورد حملات هشت سال سردار قادسیه و صدام معدوم قرار گرفت لذا استانی که به عنوان سومین استان توسعه یافته کشور بود در طول 8 سال جنگ تحمیلی تقریبا تمامی امکانات آن با موشک ها و بمب های اهدایی دشمنان اسلام و پولهایی که بسیاری از کشورهای همسایه عربی به صدام داده بودند از بین رفت.

از طرف دیگر این استان زرخیز با داشتن منابع سرشار انرژی نفت و گاز، آب و زمین حاصلخیز کشاورزی و مجموعه های پتروشیمی و نیشکر قابلیت های استثنایی ای دارد.

بعد از دفاع مقدس در دوران سازندگی نیز سرمایه گذاری عمدتا روی طرح های ملی صورت گرفته است و هنوز آن خدماتی که شایسته این مردم عزیز اعم از عرب، فارس و لر باشد داده نشده است و اکنون وقتش رسیده است به تعبیر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) تأثیرات این طرح ها بر سر سفره مردم بویژه مردم غیور این منطقه دیده شود که به نظر می رسد سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به این استان می تواند نقطه عطفی برای رفع مشکلات اساسی استان باشد که پیشنهاد می شود:

1- در یک اقدام جهادی مناطق حاشیه نشین شهر اهواز و دیگر شهرهای استان حداقل امکانات نظیر خدمات شهری آب، فاضلاب، برق، گاز و آسفالت و خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی و فرهنگی با زمانبندی معقول داده شود.

2- دومین مشکل این استان بیکاری و فقر است، با توجه به اینکه حدود 50 درصد زمین های حاصلخیز استان هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است به جوانان جویای کار در قالب تعاونی های کشت و صنعت های کوچک زمینه اشتغال فراهم شود تا هم فقر زدایی شود و هم به خودکفایی کشور در زمینه های مختلف کمک شود.

3- یکی دیگر از مشکلان مردم منطقه تبلیغات سوئی است که از ناحیه رسانه های بیگانه صورت می گیرد کع باید دولت روی آموزش و پرورش، مراکز علمی،فرهنگی، هنری، فنی و حرفه ای منطقه سرمایه گذاری نماید تا هم نیاز های تخصصی کارخانجات و تأسیسات ملی مستقر در منطقه را برطرف گردد تا مردم با رفتار خود پاسخ شایسته ای به توطئه های دشمنان نظام اسلامی همانند دوران های گذشته دهند.

لذا باید به ریاست محترم جمهوری اسلامی یادآور شد مردم خوزستان تشنه دو چیزند: یکی محبت و دیگری خدمت، و امیدواریم که دولت نهم این فرصت را غنیمت شمرده و مشکلات این مردم غیرتمند را با سرمایه گذاری جدی همراه همت بالای مسئولین استانی و شهرستانی با همکاری و معاضدت مردم در یک دوره زمانی حل گردد. زیرا سربلندی خوزستان سربلندی جمهوری اسلامیست.

ان شاءالله


نویسنده: محمد فرهادی - چهارشنبه 85/10/13 - ساعت 7:23 صبح

نظرات شما()

بالا

بالا

سفارش تبلیغ
صبا ویژن