سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که گناه بر او دست یافت روى پیروزى ندید ، و آن که بدى بر وى چیره گشت مغلوب گردید . [نهج البلاغه]
دوشنبه 103 اردیبهشت 17 ساعت 7:24 عصر

  بصورت خودکار از پارسیک ارائه می شوند/آخرین اخبار ایران و جهان

سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی گرامی باد

 بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

انقلاب اسلامی ایران پرتوی از عاشوراست.      امام خمینی رحمة الله علیه

با عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین بن علی علیه السلام؛

تلاقی محرم با بهمن ماه نماد و یادآور شکوه بیداری اسلامی ملت ایران در سال 1357 است. باتوجه به تحولات دنیای اسلام مطالبی پیرامون بیداری اسلامی و شکل گیری هویت متحد اسلامی تقدیم می گردد.

با آغاز بیداری اسلامی که نقطه اوج آن سربرآوردن جمهوری اسلامی در ایران بود، فصل جدیدی از بلوک بندی قدرت در دینا رقم خورد ، شکست مکتب های سیاسی غرب و شرق و فرو ریختن ارزشهایی که استعمارگران آن را تنها راه خوشبختی می دانستند سبب شد تا خود آگاهی اسلامی در توده های مسلمانان ریشه دواند و ناکامی های پی در پی مستکبران در خاموش کردن و پوشاندن این بیداری ، نور امید را در دل همه ملتهای مسلمان بتاباند.

نگاه به فلسطین، عراق، افغانستان، لبنان امروز و شکست های پی در پی امریکا و غربی ها و مقایسه آن با گذشته نشان می دهد که نکته کلیدی و اساسی این هزیمت ها برای اردوگاه استکبار و پیروزی برای مسلمانان ، گرایش به ارزشهای اسلامی بوده است که به تعبیر مقام معظم رهبری شکل گیر هویت اسلامی را نوید می دهد که این موضوع مهم در پیام ها و سخنرانی های اخیر ایشان مورد توجه قرار گرفته است.

امروز، جبهه استکبار اعم از آمریکا، سرمایه داران غربی و صهیونیست ها این بیداری اسلامی را با تمام وجود حس می کنند و این واقعیت را نیز می دانند که قدرت سخت و نظامی  در برابر این حقیقت " بیداری اسلامی"کاربرد ندارد،  لذا همه توان خود را در حوزه قدرت نرم(عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی) دنیای اسلام بکار گرفته اند. حال سؤال این است که امروز برای تقویت نهضت بیداری و شکل گیری هویت متحد اسلامی و مقابله با ترفند اختلاف انگیز دشمن چه بایدکرد ؟به نظر می رسد با توجه به رهنمودهای رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی باید به چند نکته اساسی توجه شود:

نکته اول : نخبگان سیاسی و فرهنگی و علمی و دینی  باید بیش از همه هشیار باشند و حیله های دشمن را بشناسند و بشناسانند و در مقابل اختلاف افکنی های مذهبی ساکت ننشینند.

نکته دوم : دولت های اسلامی وعربی در یک بوته و آزمایش تاریخی قرار گرفته اند و می دانند آمریکا و غربی ها خیر آنها را نمی خواهند وجز طمع به منابع آنها و عقب نگه داشتن مسلمانان و سیطره بر سرنوشت آنها مقصود و هدفی ندارند لذا بر زمامداران اسلامی است که به داشته ها و مردم خود تکیه کنند و همبستگی را میان خود حفظ نمایند.

نکته سوم : یکی از ابزارهای قدیمی استکبار بخصوص استعمار بدنام انگلیس تز اختلاف بینداز و حکومت کن است. باید همه اعم از شیعه و سنی مواظب باشیم، و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «امروز هر حرکت تفرقه انگیز در دینای اسلام، گناه تاریخی است» لذا گروههای مذهبی باید از تکفیر و اهانت به یکدیگر بشدت پرهیز نمایند.

نکته چهارم : جمهوری اسلامی در طول قریب به سه دهه گذشته نشان داده است که همیشه مدافع مسلمان بوده است و برای این نظام شیعه و سنی فرق ندارد ، امروز هیچ دولتی مانند دولت ایران از فلسطین دفاع نمی کند ، در طول بیست و هشت  سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی سپر بلای مسلمانان و منافع آنها و در نتیجه موجب عزت وسربلندی آنان بوده است، آیا شکست رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت اسلامی لبنان یک افتخار تاریخی برای مسلمانها نبوده آیا انصاف است این عامل هم افزایی قدرت و وحدت مسلمانها یعنی جمهوری اسلامی مورد بی مهری قرار گیرد.

نکته پنجم :امروز دینای اسلام در یک مقطع تاریخی تعیین کننده قرار دارد ، روشنفکران ، نخبگان . علمای دینی و دولتهای اسلامی همه وظیفه سنگینی بر عهده داریم ، پاشیدن بذر امید در دل جوانان و ساکت ننشستن در برابر تفرقه افکنی های مذهبی و حفظ وحدت امت اسلامی از جمله این وظایف خطیر است جمهوری اسلامی مایه قوت کشورهای اسلامی است  ، آنهایی که از آن طرف دنیا کشورکشی کرده اند و امروز در سرزمین های اسلامی تاخت و تاز می کنند مایه نگرانی و تهدید واقعی برای امینت ملی کشورها وامنیت منطقه هستند.

اکنون وقت آن است که هر دولت و اندیشمند و فرهیخته ای در عالم اسلام بکوشد تا سهم بیشتری در شکل گیری و قوام هویت متحد اسلامی داشته باشد.

نکته ششم و پایانی اینکه بزرگان ،جناحها و گروههای سیاسی داخل کشور امروز مسئولیتی مضاعف دارند. ایران پایدار ، ام القرای اسلامی ، و کانون بیداری اسلامی، مرکز امید دلهای عاشق اسلام در سراسر جهان است . برهمه دلسوزان انقلاب است که از سخن ، عمل و رفتاری که موجب خشنودی دشمنان کینه توز می گردد پرهیز نموده و خدمت صادقانه و بی منت به مردم استثنایی این سرزمین را سرلوحه کارشان قرار دهند.

به امید ظهور دولت یار و نابودی جهل و ستم

اللهم عجل لولیک الفرج


نویسنده: محمد فرهادی - سه شنبه 85/11/3 - ساعت 3:45 عصر

نظرات شما()

بالا

بالا

سفارش تبلیغ
صبا ویژن